Aquest cap de setmana hem celebrat una nova edició de la Trobada d’Entitats de Primavera, un espai de convivència, formació i participació que ha reunit entitats juvenils d’arreu de les Illes Balears amb l’objectiu de continuar enfortint el teixit associatiu juvenil.
La jornada de dissabte va estar centrada en la creació de xarxa entre entitats, amb diferents dinàmiques participatives que varen permetre compartir experiències, inquietuds i bones pràctiques entre les persones participants. Aquestes activitats varen servir per reforçar els vincles entre associacions i generar nous espais de col·laboració.
Durant el dia també es varen dur a terme dues formacions. La primera, impartida per Ángela González, de Projecte Home, va abordar la prevenció de les addiccions a la tecnologia a través d’una formació d’agents preventius. La sessió va donar peu a diferents dinàmiques i espais de debat sobre la manera com gestionam l’ús de les tecnologies i la comunicació dins el món de l’associacionisme juvenil.
La segona formació va anar a càrrec de Núria Perelló, del Col·legi Oficial de Metges de les Illes Balears, i es va centrar en les infeccions de transmissió sexual (ITS/ETS) i la importància de la conscienciació i la prevenció entre la població jove.
A més, durant la trobada també es va actualitzar el document #FiltreJove, el document d’incidència política que recull totes les propostes del CJIB per arees.
La jornada de diumenge va concloure amb la celebració d’una Reunió Plenària, en la què es varen compartir diferents qüestions organitzatives i línies de feina del Consell. En aquest espai també es va donar la benvinguda a Granots i Sopes com a nova entitat membre de ple dret.
Des del Consell de la Joventut de les Illes Balears valoram molt positivament aquesta trobada, que continua consolidant-se com un espai clau per fomentar la participació juvenil, la formació i el treball en xarxa entre entitats.
